مشترکان رايتل با مشکل خارج شدن سيمکارت از شبکه و پيغام no service مواجه هستند؛ اين مشکل به طور متناوب براي مشترکان اين اپراتور ايجاد و رفع ميشود. نمايش پيغام «رومينگ داده را فعال کنيد» نشان از افتتاح رومينگ ملي دارد اما برخي ميگويند تاثيري در کيفيت آنتندهي احساس نکردهاند.
وايمکس نيوز- دو روز پيش در هنگام افتتاح رومينگ ملي، رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام کرد که طي يک روز با افتتاح اين طرح، 8 هزار رايتلي از آنتنهاي همراه اول و 5 هزار نفر از آنتنهاي ايرانسل استفاده کردهاند.
با اين حال برخي مشترکان تهراني رايتل عنوان ميکنند که تغييري در وضعيت آنتندهي احساس نکردهاند. يکي از مشترکان ميگويد: در منطقه سکونتشان همچنان آنتندهي رايتل بد است و همچنان در مترو سيمکارت رايتل کاملا no service ميشود.
همچنين مشترکان رايتلي عنوان ميکنند که مدتي است با مشکل خارج شدن سيمکارت از شبکه و پيغام no service مواجهاند؛ اين مشکل به طور متناوب براي مشترکان اين اپراتور ايجاد و برطرف ميشود.
علاوه بر اين از مشترکان اين اپراتور شنيده ميشود که چند هفتهاي است سطح آنتندهي اين اپراتور از گذشته کمتر شده است؛ براي مثال در نقاطي که قبلا رايتل آنتن کامل داشته اکنون آنتن ضعيف دارد يا آنتن قطع و وصل ميشود.
از سوي ديگر برخي مشترکان اين اپراتور نيز رضايت خود را از وضعيت آنتن دهي رايتل اعلام کردند.
آنها همچنين اعلام ميکنند که از دو روز گذشته در مقاطعي با اختلال در سرويس ديتاي اين اپراتور مواجه ميشوند که در اين زمان پيغامي مبني بر «رومينگ داده را فعال کنيد» روي گوشي نمايش داده ميشود که با فعال کردن رومينگ داده اختلال برطرف ميشود.
نمايش پيغام «رومينگ داده» از افتتاح رومينگ ملي و البته ضعف ملموس پوشش شبکه رايتل در سطح شهر و نياز به استفاده از آنتنهاي اپراتورهاي ديگر حکايت دارد.
در پيگيري ضعف آنتن دهي و علت نمايش پيغام no service، از رايتل،اين اپراتور با رد هرگونه ضعف پوشش در سطح تهران، اعلام کرد: پوشش شبکه رايتل در تهران کامل است و اگر چنين موردي وجود دارد، حتما مورد خاص بوده و مشترکان در مواجهه با اين موارد مي توانند به شرکت اطلاع دهند و توسط اپراتور بررسي خواهد شد.
منبع: فارس